12. november 2011

HMN Alone Together

Husk mit navn (HMN) udstiller lige nu en række værker under titlen "Alone together" hos Charlotte Fogh i Århus og det er absolut et besøg værd. Som altid har han på bedste vis fanget essensen af det emne han maler ud fra med en god portion humor. Denne gang om teknologiens påvirkning af vores sociale adfærd.

Billedet er lånt her

Generelt elsker jeg hans præcise udtryk og finder altid mig selv med et skævt smil på læben, når jeg ser hans værker. Hans billeder afspejler som regel indtryk fra hverdagen, som man ofte selv har registreret, men ikke nødvendigvis bearbejdet. Han sætter fokus på ting vi tager for givet, ting der ikke var, men er blevet normaliseret eller områder mange har en fordomsfuld indstilling til.
Jeg i flere år kigget langt efter hans billeder. De helt rigtige har bare ikke lige været der...men men nu var de der lige pludselig og så måtte jeg bare have dem med hjem. Beklager den grynede kvalitet...dårligt lys og mobilkamera ;o)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...