28. juli 2011

MEGA seje stof cutouts fra Spoonflower

Nogen af jer kender måske allerede Spoonflower konceptet, men jeg er først lige snublet over det idag. For det første kan man designe sit eget stof, det skal jeg helt sikkert prøve.... For det andet kan man købe designs fra andre brugere. En del har lavet færdige mønstre på små dukker, forklæder og nederdele, således at man blot skal klippe stoffet ud og sy det sammen..MEGA smart. Mange af dukkerne kommer med en lille og som regel ret komisk historie LOL...

Prisen er også overkommelig, den grønne robot koster f.eks. $5 mens blæksprutteforklædet koster $18.

Her er et par fine forklæder, elsker den med blæksprutten og en fin detalje er at den lille målekop er en lomme:

 

og her et par opskrifter på seje dukker og hanskedukker, synes specielt den med de "onde" grønsager er fin:

Og til sidst lidt tøj....dyresokker og en fin nederdel

5 kommentarer:

  1. Har også været en tur forbi Spoonflower. Man kan virkelig finde nogle fine ting. Du har i øvrigt en fin blog, så melder mig som læser.

    SvarSlet
  2. Ih Stine, hvor er de dukker og handskedukker fine :) Kan man sy dem sammen i hånden? (skal man mon egentlig det - jeg er totalt uvidende om alt sådan noget syhalløj og ejer ikke en symaskine...) For tror lige det er noget for ham Jacob! Knus Louise

    SvarSlet
  3. @ Dorthe tak og velkommen til ;)

    @ Louise Tror også lige det er sagen for de små i denne alder ;) Selvom det som regel er lettest at fræse ting igennem symaskinen kan du sagtens sy dem sammen i hånden....nogen gange er det jo også hyggeligt at have noget at sidde med i hånden og disse dukker er bestemt et overkommeligt projekt ;)
    Fingerdukken (fuglen) skal jo ikke have noget fyld, mens de andre dukker nok skal stoppes lidt ud. Man kan f.eks. købe fyld i Panduro eller købe puder som man sprætter op og bruger indmaden fra. Jeg køber selv puder fra Ikea eller Stof2000 når jeg skal bruge fyld.
    Skulle du strande helt på projektet kan jeg altid hjælpe dig

    Kh Stine

    SvarSlet
  4. Jeg har også luret på den hjemmeside, det kunne være ret sjovt, at forsøge selv at designe noget stof:-) Skøn blog du, her må jeg da følge med;-)
    Hilsen en ny fast læser

    SvarSlet
  5. Hej Mette

    Velkommen til ;) Ja det kunne være SÅ sjovt at lave sit eget stof. Jeg spurgte min arkitekt-veninde hvordan man mon kunne lave fine figurer og tegninger på pc'en. Hun sagde at hun var næsten sikker på at de havde brugt Adobe-pakken og fra denne nok Illustrator. Programmet er ret dyrt, men man kan prøve det gratis i 30 dage, selvom det skulle være lidt kompliceret kunne det være sjovt at se om man kunne. Jeg prøver det en af dagene når jeg har tid ;) Kender du nogle programmer man kunne prøve der ikke koster en formue?

    Kh Stine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...